Маркетингът в социалните медии скъсява дистанцията между
компаниите и потребителите. Експертите в тази сфера работят, за да направят компанията
и нейните продукти интересни и привлекателни за аудиторията, изграждат и
поддържат взаимоотношенията с потребителите.
Фирма за професионално кухненско оборудване търси Social
Media Marketing Specialist, който трябва да се грижи за визията и комуникацията
на бранда във Facebook,
а именно:
- 1. Управление и развиване на профилите на
компанията в социалните мрежи и събиране на релевантни последователи, което включва:
· създаване и планиране на подходящо съдържание - създаване
на тематични постове - създаване на банери, писане на текстове, измисляне на
различни игри, активност в групи и т.н. (поне по 2-3 на седмица)
·
комуникация и ангажиране на потребителите
·
отговаряне или пренасочване по компетенция на
запитвания във
·
поддържане на положителния имидж на компанията
- 2. Дейности, които целят да увеличат продажбите,
като позициониране на продукти в определени публикации;
- 3. Създаване и менажиране на специализирана група;
- 4. Активност в други групи, като трябва да публикува
тематични за групата публикации, да следи за публикации от които бизнеса би могъл
да извлече дивидент, да се включва по компетентни теми в коментарите, да
привлече членовете на въпросните групи към създадената от нас такава.
- 5. Да следи и да отчита релевантни показатели, като
измерител за успеха на неговата работа и развитието на страницата(reach на
постовете, ангажираност на постовете, какви потребители са се ангажирали със
страницата, каква е ангажираността спрямо броя на последователите и др.)
- 6. Да съдейства на екипа, който се занимава с Facebook реклама
Успешен специалист в сферата, би притежавал следните
качества:
Креативност и творческо мислене - маркетингът в
социалните медии включва създаването и разпространението на голямо количество
визуално съдържание за различни платформи, така че креативният ум е
задължителен.
Комуникативност - способността да пише на добро
ниво е изключително важна. Все пак той ще е говорителят и лицето на марката в
социалните мрежи, а и трябва да умее да изгражда връзка с потребителите.
Стратегическо мислене - винаги има нещо ново,
което би могло да се публикува, било то нов рекламен текст или визия, които да
се тестват. Способностите за преценка на евентуалните ползи и за добро
приоритизиране на задачите са задължителни.
Адаптивност - големите платформи се променят
постоянно, а освен това се появяват нови, които бързо набират популярност.
Затова е важно да се информира за последните нововъведения, както и да променя
стратегията и процесите си, когато е наложително.
Трябва да разбира и от Facebook, и от Instagram
Да може да работи с визуално съдържание и да създава
такова